نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قهرمانی شناگران خراسان رضوی در لیگ برتر| شنای قهرمانی

  • کد خبر: ۱۰۱۲۵۹
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
قهرمانی شناگران خراسان رضوی در لیگ برتر| شنای قهرمانی
شناگران مشهدی برای نهمین سال پیاپی فاتح لیگ برتر کشور شدند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مرحله سوم و نهایی لیگ برتر شنای کشور به پایان رسید تا درنهایت این تیم نماینده استان خراسان رضوی باشد که نهمین بار پیاپی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به دست بیاورد؛ عنوانی که حالا دیگر به عادتی برای تیم استخر شهید هاشمی نژاد مشهد تبدیل شده است و حریفان گرفتن جای این تیم در صدر جدول را برای خودشان امری غیرممکن تلقی می‌کنند.

تیم شنای شهید هاشمی نژاد مشهد که سال هاست مقتدرانه بر بام شنای کشور می‌ایستد، امسال هم توانست قهرمان شود. در این بین، نکته مهم فاصله زیاد تیم مشهد با دیگر تیم‌ها در مسیر قهرمانی است که توجه همگان را به خودش جلب کرده است. به نحوی که از همان مرحله اول مشخص بود تیم مشهد به راحتی قهرمان خواهد شد؛ قهرمانی‌ای که البته با شکستن انواع واقسام رکورد‌های خوب به دست آمد.

۳۴۵۷ امتیاز برای جاودانگی

هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شنا درحالی با قهرمانی تیم مشهد در استخر آزادی تهران به پایان رسید که تیم شهید هاشمی نژاد برای کسب نهمین جام پیاپی به ۳ هزارو ۴۵۷ امتیاز نیاز داشت. امتیازی که با تیم دوم جدول یعنی اریس اصفهان ۱۹۵ واحد فاصله داشت و این نشان دهنده اقتدار نماینده مشهد در مسیر این قهرمانی بود. تیم نفت تهران هم با ۳ هزارو ۱۲۳ امتیاز بر سکوی سوم این دوره از رقابت‌ها ایستاد. مسابقاتی که امسال با شرکت ۹ تیم در ۳ مرحله پیگیری شد و نتیجه اش یک قهرمانی دیگر برای نماینده مشهد و تقسیم دیگر سکو‌ها بین سایر تیم‌ها بود. اریس اصفهان، امیر مرشد البرز، مقاومت، نفت تهران، شهید هاشمی نژاد مشهد، کیان گلستان، نفت امیدیه، کوثر و اطهر آذربایجان و سپاه نبی اکرم کرمانشاه ۹ تیم حاضر در این دوره از مسابقات بودند.

سینای خراسانی، ارزشمندترین بازیکن

سینا غلامپور، چهره جوان، اما شناخته شده تیم خراسان، در این دوره از مسابقات هم درخشان ظاهر شد تا نشان دهد به شایستگی عضو تیم ملی است. غلامپور که اهل نیشابور است، در این دوره از مسابقات توانست عنوان ارزشمندترین بازیکن را از آن خودش کند. او با کسب هزارو ۵۴۶ امتیاز بهترین بازیکن لیگ برتر شد؛ ستاره‌ای که از همین حالا کادرفنی تیم ملی شنا برای درخشش در بازی‌های آسیایی و جهانی روی او حساب باز کرده است.

تیمی جوان‌تر از جوان

تیم شنای شهید هاشمی نژاد مشهد در لیگ امسال سیمای تیمی جوان‌تر از جوان داشت. به نحوی که در این تیم بازیکنانی از ۱۵ تا ۲۲ سال به آب زدند که باتجربه‌ترین و مسن ترینشان سینا غلامپور ۲۲ ساله بود. تیمی صددرصد بومی که چند شناگرش نیشابوری و بقیه مشهدی بودند. ابوالفضل سام از جوان‌ترین بازیکنان این تیم بود که با پانزده سال توانست بعد از هشت سال رکورد ۲۰۰ متر کرال پشت را هم در رده سنی خودش یعنی پانزده تا هفده سال و هم در بزرگ سالان بشکند تا از او به عنوان پدیده این مسابقات و امید آینده تیم ملی یاد شود.

شنای قهرمانی

۶ ملی پوش، پاداش قهرمانی

کادرفنی تیم ملی شنای ایران در پایان این دوره از مسابقات شش شناگر خراسانی را به اردوی تیم ملی دعوت کرد و یک شناگر دیگر هم به احتمال فراوان به این فهرست اضافه خواهد شد. رئیس هیئت شنای خراسان رضوی دراین باره می‌گوید: «سینا غلامپور، محمد مهمان نواز، میلاد میرشاهی، پوریا سیدجعفری، معراج تورقه و ابوالفضل سام شش شناگر خراسانی تیم هستند که به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند.

البته احتمال دارد مهدی سعیدی مهر هم به این فهرست اضافه شود. سعیدی مهر در ۲۰۰ متر پروانه اول شده و کادرفنی هنوز درباره دعوت او به اجماع نرسیده است، اما فکر می‌کنم او هم به جمع خراسانی‌های تیم ملی شنا اضافه شود.» کادرفنی تیم ملی شنا ۲۴ شناگر را به این اردو فراخوانده است و نکته جالب آنکه چهار مربی خراسانی هم به عنوان مربی مدعو با شاگردانشان در این اردو حاضرند.

سرمربی تیم شنای خراسان رضوی: بومی بودن تیم افتخار است

سرمربی تیم شنای خراسان رضوی درباره قهرمانی ارزشمند تیمش در لیگ برتر شنا گفت: «با آمدن کرونا ما خیلی اذیت شدیم، اما امروز شاکرم که تمرینات مستمرمان ثمر داد و توانستیم بار دیگر جامی باافتخار را برای مردم مشهد به ارمغان بیاوریم.»

مجید مشتاق عشق با اشاره به جوان بودن تیمش اذعان کرد: «تیم ما تیمی بسیار جوان بود که این جوانان می‌توانند آینده شنای کشور باشند. ما با همین جوان‌ها در این مسابقات چندین رکورد را جابه جا کردیم و نشان دادیم که مشهد پایگاه شنای کشور است.» مشتاق عشق یادآور شد: «البته این را هم باید بگویم که در این اوضاع سخت اقتصادی نهاد‌های مختلف از اداره کل ورزش وجوانان تا شهرداری به ما در این مسیر خیلی کمک کردند. معتقدم همه در این موفقیت سهیم هستیم و این قهرمانی فقط کار ما نبوده است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->